مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف بالا و گرمای هوای همدان ذخیره آبی آن از دست رفته است به همین علت از تمام ظرفیت سد اکباتان نمی‌توانیم استفاده کنیم و مجبور به سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست باشگاه استقلال خوزستان با تمجید از سازمان لیگ در خصوص نظارت لازم، درخواست کرد این موضوع برای دیگر بازی‌ها نیز شکل گیرد.
گفته می‌شود اولین فرونشست منطقه‌ای ایران در سال ۴۶ خورشیدی در دشت رفسنجان رخ داد و سپس دشت‌های مشهد، همدان، کرمان، اراک و استان فارس درگیر شدند. در استان اصفهان نیز نخستین فرونشست زمین اواخر دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۷۰ خورشیدی در دشت مهیار به وقوع پیوست و سپس عمده دشت‌هایش ممنوعه اعلام شدند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: آب تالوار برای رسیدن به همدان از چهار ایستگاه پمپاژ، عبور می‌کند و پس از آن به تصفیه خانه جدید در مهاجران، منتقل می‌شود در حال حاضر به دلیل اینکه این تصفیه‌خانه آماده نشده آب از آنجا به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رود یعنی آب از چهارمین ایستگاه پمپاژ به خط بای‌پس، وصل می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی اضطراری به همدان به اتمام رسیده و این پروژه در حال حاضر در مرحله تست تأسیسات و رفع نواقص موجود است.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ورود به دستور کار و بعد از نشست غیرعلنی با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور با شعار‌هایی همچون «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم، آماده»، «مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» از امینت آفرینان کشور حمایت و علیه استکبار جهانی و فتنه گران شعار سر دادند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ورود به دستور کار و بعد از نشست غیرعلنی با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور با شعارهایی همچون «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم، آماده»، «مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» از امینت آفرینان کشور حمایت و علیه استکبار جهانی و فتنه گران شعار سردادند
استاندار همدان اعلام کرد: براساس آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی همدان و تهران، وزارت نیرو و چند دستگاه دیگر که ما مأمور کردیم، در مجموع نتیجه آزمایشات این است که نگرانی در این زمینه وجود ندارد و به جرأت اعلام می‌کنیم تصفیه خانه شهید بهشتی و تصفیه خانه مهاجران جزء تصفیه خانه‌های پیشرفته و مدرن ما هستند که می‌توانند همه آلودگی‌ها و فلزات سنگین را تصفیه و سلامت آب را تضمین کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با شروع آبگیری مخازن خط انتقال آب از تالوار به همدان، تصریح کرد: اصل موضوع بعد از تصفیه است و برای ما مهم این است که سلامت آب را از نظر وجود آرسنیک یا سایر آلودگی‌هایی که پس از تصفیه وجود دارد، بررسی کنیم.
معاون حقوقی، پشتیبانی و پارلمانی وزارت نیرو گفت: امسال آب و برق پایدار در مرزها ایجاد کردیم که هم برای مردم منطقه بماند و هم در سال‌های آینده قابل استفاده برای زائران باشد.
با بهره‌برداری از اَبَرپروژه آبرسانی به شهر همدان، مردم این شهر پس از دو دهه به صورت پایدار با مشکل آب شرب خداحافظی می‌کنند.
معاون تلفیق و تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: همدان تنها از یک منبع آبی سد اکباتان برای تامین منابع آبی استفاده می‌کرد و متاسفانه اَبرپروژه آبرسانی به این شهر در طی ۱۷ سال گذشته زمین مانده بود، اما با تاکید دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این طرح بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر تکمیل شده است.
وزیر کشور گفت: در کنار طرح آبرسانی کار دیگری صورت گرفته است که با گرفتن خط لوله دیگری، قبل از راه‌اندازی خط اصلی تالوار، به آبرسانی بهتر همدان کمک می‌شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: پروژه جدید تامین آب همدان تا دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و شایعات آلوده بودن آن صحت ندارد.
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، برای انتقال آب از منابع جدید به همدان، در نخستین گام ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داد. پروژه انتقال آب به همدان به‌ صورت شبانه‌روزی آغاز شد و لوله‌کشی‌ها در حال انجام است.
قدس- وزیر نیرو گفت: عمدتاً مصرف شهر همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه بود، که با اقدامات انجام شده تا امشب شاهد تأمین ۱۶۰۰ لیتر آب در ثانیه هستیم.
قدس- وزیر نیرو گفت: عمدتاً مصرف شهر همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه بود، که با اقدامات انجام شده تا امشب شاهد تأمین ۱۶۰۰ لیتر آب در ثانیه هستیم.
این کوتاهی‌ها تنها درباره مسئله آب بلکه در تمام زمینه‌ها از دولت قبل بر دولت سیزدهم تحمیل شده و دولت سیزدهم بالاجبار باید پاسخگوی تمام قصور دولت قبل باشد.
نصیری با بیان اینکه منابع آب گیری خارج از شهر همدان است و فاصله ۴۵ دقیقه‌ای با شهر دارد تصریح کرد: روزانه تانکرها در چندین سرویس رفت و برگشت آبرسانی به بیمارستان‌های مذکور را انجام می‌دهند.
شامگاه چهارشنبه، دوم شهریورماه مردم همدان برای دومین شب متوالی در اعتراض به قطعی و کمبود آب این شهر مقابل آرامگاه بوعلی سینا تجمع کردند./ منبع: فارس
قطعی آب در همدان چند هفته‌ای است که مردم همدان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده و طی هفته اخیر به اوج خود رسیده است.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل چندین ساله آب همدان هستیم.
سخنگوی دولت گفت: حل مشکل آب در همدان در بیش از ۱۵ سال گذشته پیشرفت نداشته و در حال حاضر برای حل آن سه شیفت کار با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است.
در پی کاهش جدی بارش‌ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سد‌های استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.
محرابیان، وزیر نیرو گفت: با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان قرار شد این طرح جزء طرح‌های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد و هر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ